tisdag 20 maj 2008

Kartor i mobilen

Igår fick jag en ny telefon på jobbet. Det är en Nokia N95 med inbyggd GPS. Frågan är om jag kommer att tala om "före och efter N95" eller inte? Jag är skeptisk men ska ge den en ärlig chans. Med vettiga funktioner för Geocahing och möjligheten att spara spår (t.ex. via Active Outdoor från Wayfinder) gör den det möjligt att ha en pryl mindre med sig på utflykter. Men räcker batteriet?

Tips: Jörgen skriver på sin blogg om olika tekniker för att geotagga bilder.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Precis. Räcker batteriet?
Jag använder ju Nokia N95:an flitigt, men ser alltid till att stänga av gps-funktkionen när jag inte använder den.
Annars tar batteriet slut på bara några timmar.

Jörgen sa...

Nu har jag lösningen på batteriproblemet på mitt skrivbord.
http://www.kjell.com/?item=63542&path=45000000,51500000,52000000

Helt fantastisk! Och den funkar!